ورود |عضويت جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
شرح خبر
1399/02/24

بازدید مدیر شهرستان از مرکز کوهپایه


بازدید مدیر شهرستان اصفهان آقای مهندس انصاری از طرح اجرایی مبارزه با آفت کرم خراط در حوزه مرکز جهاد کشاورزی کوهپایه

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان اصفهان، روابط عمومی مرکز جهاد کشاورزی کوهپایه اظهار کرد: پسته بعد از درخت خرما، متحمل‌ترین گونه گیاهی در مقابل خشکی و کم‌آبی است. نیاز آبی کم پسته نسبت به سایر درختان مناطق معتدله مثل سیب، انگور و زردآلو، با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی پسته و درنهایت سازگاری آن با اقلیم اصفهان لزوم توسعه باغات پسته را بیش از پیش آشکار کرده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهپایه آقای مهندس قاسمی اذعان داشت: منطقه کوهپایه در شرق شهرستان اصفهان واقع گردیده و سازگاری مناسب جهت کشت محصولات مختلف از جمله محصولات باغی را دارا میباشد و در حال حاضر بالغ بر 800 هکتار باغات مختلف شامل پسته گردو بادام عناب و... را در خود جا داده است. از این مقدارحدود  400هکتار باغ پسته و در حدود 200 هکتار باغ گردو میباشد.

لذا در خصوص بررسی و ارزیابی باغات منطقه بویژه پسته و گردو، با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان آقای مهندس انصاری از باغ پسته آقای صفرعلی جعفری با وسعت 3 هکتار در منطقه مزرعه شور بازدید بعمل آمد و وضعیت باغ از نظر کیفیت ارقام، نوع سازگاری ارقام، نوع پیوند، هرس درختان، آفات و بیماریها و... مورد بررسی قرار گرفت همچنین در خصوص مسائل زیربنایی و توسعه و تسهیلات نیز مطالب و راهنمایی های ارزنده ای آقای مهندس انصاری ارائه نمودند.

با توجه به اجرای طرح مبارزه با کرم خراط در باغات گردوی روستای زفره ضمن بازدید مدیر شهرستان از طرح درحال اجرا مسائل و مشکلات مربوطه و نحوه پیشبرد اهداف طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه ضمن حضور آقای انصاری در مرکز جهاد کشاورزی کوهپایه از مسائل و مشکلات موجود در حوزه استحفاظی این مرکز مانند مشکلات امور اراضی، قنوات، مرغداری ها و دامداری ها، مشکلات تامین نهاده های اولیه مانند کود و بذر در منطقه و غیره بحث و تبادل نظر شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما در مورد این پرتال چیست؟

 

تعداد جوابها : 6390

عالی : 90%
خوب : 0%
متوسط : 1%
ضعیف : 9%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 325
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 325

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 7058164
Visitors بازديد هاي امروز: 3043
Visitors بازديد هاي ديروز: 3711
Copyright (c) 1403/02/07 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا