ورود |عضويت جمعه 10 فروردین ماه 1403
شرح خبر
1398/02/30

کارشناس مروج و کشاورز نمونه از مرکز جهاد کشاورزی رهنان


برگزیده شدن کارشناس مروج و کشاورز نمونه از مرکز جهاد کشاورزی رهنان در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان

در آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی به همت مدیریت ترویج و نظام بهره برداری طی مراسمی از حدود ۸۰ نفر از کشاورزان ، توليد کنندگان و کارشناسان برتردر راستای تولید محصولات کشاورزي استان  تجلیل شد. در این مراسم که با حضور جمع کثیری از کشاوزان ، بهره برداران و مسئولین بخش کشاورزی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی بــرگزار شد، چند تن از كشاورزان نمونه زن و مرد تجريبات و يافته هاي خود را با ديگر همكاران خود در ميان گذشته و در پايان از حدود ۸۰ نفر از کارشناسان ،كشاورزان و بهره برداران برتر بخش كشاورزي با اهداء لوح تقدير و هدايا تجليل بعمل آمد.

در این بین ازمدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان خانم مهندس کارخانه داران کارشناس مروج نمونه پهنه و آقای مرتضی قدوسی کشاورز نمونه کانون یادگیری و انتقال دانش و تجربه معرفی شدند.

شایان  ذکر است طرح «کانونهای یادگیری» عبارت است از یک واحد متعلق به بهره بردار نمونه یا خبره کشاورزی،که توان انتقال دانش و تجربه را به سایر تولید کنندگان داشته باشد.این واحد تولیدی واحد اصلی محسوب میشود.کلیه توصیه هایی که منجر به ارتقای کمی و کیفی عملکرد بهره بردار نمونه یا خبره کشاورزی شده است از طریق انتقال تجارب به سایر واحدهای بهره برداری همجوار تسری خواهد یافت همچنین نظارت و انتقال دانش نوین کشاورزی توسط کارشناس مسئول پهنه انجام میپذیرد.

تجارب دهه های اخیر نشان میدهد در بسیاری از موارد  بین میزان متوسط عملکرد کشوری و عملکرد تولید کنندگان برتر تفاوت فاحشی وجود دارد،بخش عمده ای ازاین تفاوت حاصل تجارب کاری تولیدکنندگان برتر و همچنین به کارگیری یافته ها و توصیه های فنی و ترویجی توسط آنان است.

در  سال زراعی 95-96 اولین کانون یادگیری انتقال دانش و تجربه گندم در شهرستان اصفهان در روستای دهنو صحرای سلطان اباد با مشارکت کارشناس مسئول پهنه مرکز جهاد کشاورزی رهنان خانم مهندس کارخانه داران و30 کشاورز فعال و پیشرو منطقه با وسعت 2 هکتار در مزرعه آقای مرتضی قدوسی با سیستم آبیاری میکرو اجرا گردید.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما در مورد این پرتال چیست؟

 

تعداد جوابها : 6113

عالی : 94%
خوب : 0%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 344
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 344

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 6971921
Visitors بازديد هاي امروز: 2125
Visitors بازديد هاي ديروز: 3410
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا