به گزارش رئیس اداره ترویج و آموزش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان: جلسه هم اندیشی مدیریت شهرستان و شرکت مهندسان مشاور آب پویش بنا به منظور آشنايي با اهداف و برنامه های شركت مزبور در راستای برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با رویکرد جلب مشارکت بهره برداران دشت مهیارجنوبی- دشت آسمان با حضور مهندس امینی مدير آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي، مهندس پوریای ولی نماینده مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان، مهندس انصاری مدیر شهرستان، مهندس رجايي معاون فني اجرایی، مهندس احمدی رئیس اداره امور فنی و زیربنایی، مهندس رفعت جاه رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی، مهندس عابدی مسئول طرح و برنامه، خانم مهندس فاتحی کارشناس اداره ترویج و آموزش شهرستان، مهندس سعیدی، مهندس لارابی و مهندس صف شکن پور مسئولین مراکز جهاد کشاورزی تابعه (جرقویه علیا، جرقویه سفلی و براآن جنوبی)، مهندس دلال زاده مدیر عامل و کارشناسان شرکت مزبور در سالن جلسات مدیریت شهرستان برگزار گرديد.
در این جلسه پس از ارائه کلیات طرح تعادل بخشی در قالب پاورپوینت توسط مدیر پروژه، کلیه مسئولین و کارشناسان حاضر پیشنهادات و نقطه نظرات سازنده ای را در مورد توجه به تعدد عوامل اثرگذار بر موفقیت طرح را بیان نمودند. در پایان آقای مهندس انصاری، ضمن جمع بندی موارد مطرح شده و اعلام همکاری با شرکت مزبور در ارائه اطلاعات موجود ، جهت اجرای صحیح و کارآمد طرح مزبور، جهت جلب مشارکت کلیه دستگاههای متولی شامل استانداری، فرمانداری، بخشداری ها و ... شرکت آب منطقه ای به ویژه دفتر مشارکت و تشکل های مردمی، نظام صنفي كارهاي كشاورزي تلاش مضاعف انجام گردد. در ادامه ایشان افزودند: اجرای توامان آئین نامه مصرف بهینه آب کشاورزی و تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری طبق یک برنامه نظام مند، هماهنگ و هم افزا با توجه ویژه به محدودیتهای اعتباری و مالی جهت تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز در دستورالعملهای مختلف، محدودیتهای اجتماعی نظیر بیکاری و معرفی نشدن فرصتهای شغلی جایگزین برای بهره برداران مجاز وغیرمجاز، فقدان پذیرش بهره برداران برای مشارکت در حفظ منابع آب، فقدان سرمایه اجتماعی و ...، محدودیت های نهادی و ساختاری مانند تداخل وظایف و اختیارات و اثر غیرقابل انکار مراجع تصمیم گیری خارج از سازمان آب و ... و محدودیتهای فنی در زمینه تکنولوژی های استفاده بهینه از آب و ... را برنامه ریزی و اجرا گردد.
|