ورود |عضويت سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403
شرح خبر
1396/10/25

اجرای اولین کانون یادگیری انتقال دانش و تجربه گندم شهرستان اصفهان


اجرای اولین کانون یادگیری انتقال دانش و تجربه گندم شهرستان اصفهان در منطفه رهنان           

طرح «کانونهای یادگیری» کشاورزان نمونه عبارت است از یک واحد متعلق به بهره بردار نمونه یا خبره کشاورزی، که توان انتقال دانش و تجربه را به سایر تولید کنندگان داشته باشد. از این واحد تولیدی که واحد اصلی محسوب میشود کلیه توصیه هایی که منجر به ارتقای کمی و کیفی عملکرد بهره بردار نمونه یا خبره کشاورزی شده است از طریق انتقال تجارب به سایر واحدهای بهره برداری همجوار تسری خواهد یافت و نظارت و انتقال دانش نوین کشاورزی توسط کارشناس مسئول پهنه انجام میپذیرد. تجارب دهه های اخیر نشان میدهد در بسیاری از موارد  بین میزان متوسط عملکرد کشوری و عملکرد تولید کنندگان برتر تفاوت فاحشی وجود دارد که بخش عمده ای ازاین تفاوت حاصل تجارب کاری تولیدکنندگان برتر و همچنین به کارگیری یافته ها و توصیه های فنی و ترویجی توسط آنان است. تفاوت عملکرد در شرایط اقلیمی یکسان، موید آن است که در صورت تلفیق و بکارگیری مناسب نیروی انسانی، فناوری و امکانات موجود، میتوان به سطوح بالاتری از تولید دست یافت.  

آقای مهندس طلایی مسئول مرکز جهاد کشاورزی رهنان ضمن بیان این توضیحات اظهار داشت : در این راستا در سال زراعی 96-97 اولین کانون یادگیری انتقال دانش و تجربه گندم در شهرستان اصفهان در روستای دهنو صحرای سلطان اباد با مشارکت کارشناس مسئول پهنه مرکزجهاد کشاورزی رهنان خانم مهندس کارخانه داران و 30 کشاورز فعال و پیشرو منطقه با وسعت 5/1 هکتار در مزرعه آقای مرتضی قدوسی با سیستم آبیاری میکرو اجرا گردید.

وی افزود : اولین گردهمایی کشاورزان در این کانون با حضور 22 نفر از کشاورزان تابعی برگزارگردید. مدرسان این جلسه خانم مهندس کارخانه داران و خانم مهندس مومنی کارشناس امور زیربنایی بودند. عناوین مطرح شده در این جلسه : خاک‌ورزی حفاظتی، توصیه کودی بر اساس آزمون خاک، استفاده از بذور مناسب منطقه، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، تاریخ کاشت ، تناوب و علفهای هرز ، استفاده از سموم مناسب و اثر بخش بودند.       

      

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما در مورد این پرتال چیست؟

 

تعداد جوابها : 6389

عالی : 90%
خوب : 0%
متوسط : 1%
ضعیف : 9%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 236
Members اعضاء: 1
مجموع كاربران مجموع: 237

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 7046019
Visitors بازديد هاي امروز: 2420
Visitors بازديد هاي ديروز: 2438
Copyright (c) 1403/02/04 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا